De Meern- 7 november 2023. Sinds deze week kunnen adviseurs actuele hypotheekinformatie bij ABN AMRO opvragen via HDN. Adviseurs kunnen hiermee altijd vertrouwen op de meest actuele en nauwkeurige klantgegevens en daarmee het best passende advies geven. De functionaliteit is beschikbaar via Faster Forward (Elements en eBlinqx).
Om als adviseur de klant tijdens de looptijd van de hypotheek van goed advies te kunnen voorzien, is het van belang om te weten hoe de hypotheek er x-jaar na afsluiten uitziet. Met het HDN-informatiebericht worden hypotheekgegevens gemakkelijk en eenduidig uitgewisseld tussen de backoffice van de geldverstrekker en het systeem van de adviseur.
Hoe werkt het
De adviseur vraagt met één druk op de knop data op bij de aanbieder en als de klant akkoord is, krijgt hij/zij de meest actuele gegevens over de betreffende hypotheek terug in het CRM pakket via het HDN informatiebericht (IA/IX). Zo heeft de adviseur binnen enkele minuten de meest actuele en correcte gegevens in zijn adviespakket staan. Er hoeft niets meer handmatig te worden ingevoerd en er is geen wachttijd op post of reactie van de geldgever. Met deze werkwijze zijn klanten altijd verzekerd van een accuraat op maat gemaakt advies.
Felicitaties voor ABN AMRO
Deze week lanceerde ABN AMRO de service en HDN ging langs met taart om de bank te feliciteren met de behaalde mijlpaal. Als je werkt met Faster Forward (Elements of eBlinqx) kun je vanaf nu actuele hypotheekgegevens opvragen bij Aegon, Florius en ABN AMRO. HDN verwacht binnenkort meer pakketten en aanbieders aan te sluiten.
Meer informatie
Meer weten over Actief klantbeheer? Ga naar https://hdn.nl/diensten/actief-beheer-ia-ix of neem contact op met Rob van Slooten, rvanslooten@hdn.nl.