HDN Platform
Alle op HDN aangesloten partijen communiceren met elkaar via het HDN Platform.

Verbinding via het HDN Platform
Bijna alle financieel adviseurs, franchiseketens, serviceorganisaties en aanbieders van hypotheken, verzekeringen en kredieten gebruiken het HDN Platform voor informatie-uitwisseling. Daarnaast hebben IT- leveranciers voor de hypotheekbranche vrijwel allemaal een HDN gecertificeerde hypotheekmodule.
Het HDN Platform maakt het zo voor adviseurs en aanbieders mogelijk dat hun klanten, de consument, eenvoudig en veilig hun hypotheek- en hypotheekgerelateerde producten kunnen afnemen. Om gebruik te maken van het HDN Platform heeft de adviseur of aanbieder een aansluiting nodig. Het certificaat, dat bij de aansluiting hoort, zorgt voor beveiliging van het platform. Onder andere door de authenticatie en autorisatie van de gebruiker, de privacy / encryptie van de berichten en borging van de nonrepudiation. Daarnaast worden alle leden en gebruikers die communiceren via HDN jaarlijks gecertificeerd om de kwaliteitsborg, eenduidigheid en optimalisatie van het platform te kunnen garanderen.
Releasekalender
Leden en gebruikers van HDN maken niet alleen gebruik van het HDN Platform maar beschikken daarnaast over verschillende tools zoals de HDN Poortwachter of de HDN Beheertool.
Meer info over nieuwe releases van onze systemen vind je in de releasekalender.
Module | Onderwerp | Verwachte impact voor | Releasedatum |
---|---|---|---|
HDN Platform | DossierUuid – controle op gebruik | Partijen die aanvraagvolgnummer bepalen | 30 september 2023 |
HDN Platform | API V2 – einde API V1 | 11 mei 2024 |
Module | Onderwerp | Verwachte impact voor | Releasedatum |
---|---|---|---|
HDN Platform | DossierUuid – specificaties | Partijen die aanvraagvolgnummer bepalen | 1 februari 2023 |
HDN Platform | API V2 – Documentatie | Technische developers | 15 februari 2023 |
HDN Platform | API V2 – Swagger | Technische developers | 15 maart 2023 |
HDN Schemabeheer | Introductie nieuwe beheertool – Kijkrechten | Beheerders HDN Schema’s | 21 maart 2023 |
HDN Platform | API V2 – Laatste technische aanpassingen | Technische developers | 30 maart 2023 |
HDN Platform | API V2 – Migratieservice | Technische developers | 1 april 2023 |
HDN Schemabeheer | Introductie nieuwe beheertool – Volledige functionaliteit | Beheerders HDN Schema’s | 13 mei 2023 |
HDN Platform | Notifications per berichtsoort | Technische developers | 30 juni 2023 |
Storingen
Geef eventuele storing doorAls het HDN Platform of één van onze tools niet beschikbaar is (geweest), vind je het in het HDN storingsoverzicht.
Ervaar je een probleem en staat het niet in het overzicht? Bel dan met onze servicedesk via 0182-750585 of stuur een mail naar servicedesk@hdn.nl.
Wil je een bericht ontvangen als er een storing is? Geeft dit dan aan bij de beheerder van het HDN-account van jouw organisatie. Deze persoon kan in de HDN contactpersonenmodule aangeven wie dergelijke mails moeten ontvangen.

Vragen over het platform? Stuur een bericht naar Jan
Contact Form Personal
Contact form for personal
