HDN Platform

Alle op HDN aangesloten partijen communiceren met elkaar via het HDN Platform.

hero image decor

Verbinding via het HDN Platform

Bijna alle financieel adviseurs, franchiseketens, serviceorganisaties en aanbieders van hypotheken, verzekeringen en kredieten gebruiken het HDN Platform voor informatie-uitwisseling. Daarnaast hebben IT- leveranciers voor de hypotheekbranche vrijwel allemaal een HDN gecertificeerde hypotheekmodule.

Het HDN Platform maakt het zo voor adviseurs en aanbieders mogelijk dat hun klanten, de consument, eenvoudig en veilig hun hypotheek- en hypotheekgerelateerde producten kunnen afnemen. Om gebruik te maken van het HDN Platform heeft de adviseur of aanbieder een aansluiting nodig. Het certificaat, dat bij de aansluiting hoort, zorgt voor beveiliging van het platform. Onder andere door de authenticatie en autorisatie van de gebruiker, de privacy / encryptie van de berichten en borging van de nonrepudiation. Daarnaast worden alle leden en gebruikers die communiceren via HDN jaarlijks gecertificeerd om de kwaliteitsborg, eenduidigheid en optimalisatie van het platform te kunnen garanderen.

Releasekalender

Leden en gebruikers van HDN maken niet alleen gebruik van het HDN Platform maar beschikken daarnaast over verschillende tools zoals de HDN Poortwachter of de HDN Beheertool.

Meer info over nieuwe releases van onze systemen vind je in onderstaande releasekalender.

Meer weten over hoe HDN omgaat met wijzigingen in de software en configuratie van het HDN Platform? Check dan het document met het releaseproces.

Release proces
Module Onderwerp Verwachte impact voor Releasedatum
HDN Platform Wijziging autorisatie Kadaster 1 februari 2025
HDN Platform Implementatie nieuw model NWWI 1 maart 2025
Module Onderwerp Verwachte impact voor Releasedatum
HDN Platform DossierUuid – specificaties Partijen die aanvraagvolgnummer bepalen 1 februari 2023
HDN Platform API V2 – Documentatie Technische developers 15 februari 2023
HDN Platform API V2 – Swagger Technische developers 15 maart 2023
HDN Schemabeheer Introductie nieuwe beheertool – Kijkrechten Beheerders HDN Schema’s 21 maart 2023
HDN Platform API V2 – Laatste technische aanpassingen Technische developers 30 maart 2023
HDN Platform API V2 – Migratieservice Technische developers 1 april 2023
HDN Schemabeheer Introductie nieuwe beheertool – Volledige functionaliteit Beheerders HDN Schema’s 13 mei 2023
HDN Platform Notifications per berichtsoort Technische developers 30 juni 2023
HDN Platform DossierUuid – controle op gebruik Partijen die aanvraagvolgnummer bepalen 30 september 2023
HDN Platform Volledig over op dossier UUID Partijen die aanvraagvolgnummer bepalen 1 januari 2024
HDN Platform Einde HDN Communicatiesoftware HDN Leden en gebruikers 1 januari 2024
IBL Rekentool Start testen nieuwe IBL Rekentool 12 februari 2024
HDN Platform Externe bronnen als bronberichten 1 maart 2024
HDN Platform Aparte bronberichten iWize beschikbaar 1 april 2024
HDN Platform Implementatie Calcasa desktop waardering 1 april 2024
HDN Platform Oplevering POC Beheerbericht 15 april 2024
HDN Platform API V2 – einde API V1 25 mei 2024
HDN Platform Start pilot Beheerbericht 1 juli 2024
HDN Platform Einde pilot Zakelijk Inkomen 1 juli 2024
HDN Platform Einde pilot Groene leningdelen 1 juli 2024

Storingen

Geef eventuele storing door

Als het HDN Platform of één van onze tools niet beschikbaar is (geweest), vind je het in het HDN storingsoverzicht.

Ervaar je een probleem en staat het niet in het overzicht? Bel dan met onze servicedesk via 0182-750585 of stuur een mail naar servicedesk@hdn.nl.

Wil je een bericht ontvangen als er een storing is? Geeft dit dan aan bij de beheerder van het HDN-account van jouw organisatie. Deze persoon kan in de HDN contactpersonenmodule aangeven wie dergelijke mails moeten ontvangen.

Helpdesk

Vragen over het platform? Stuur een bericht naar Bas.

Contact Form Personal

Contact form for personal

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.