Het is 1994. Brazilië wint het WK voetbal in Amerika, Nelson Mandela wordt president van Zuid-Afrika, ‘I like to move it’ schalt uit de radio en de vereniging HDN ziet het levenslicht. Wat begon als een samenwerking tussen vier organisaties groeide in 30 jaar uit tot hét communicatieplatform voor de hele hypotheek-, verzekerings- en kredietwereld. En dat willen we graag vieren…
Het eerste hypotheekaanvraagbericht ging in 1994 over de HDN-lijn waarbij de gegevens niet werden gefaxt maar digitaal verzonden vanuit het adviespakket van de adviseur. Bouwfonds, het Financieel Diensten Centrum, CS Net en Davinci Conclusion legden de basis voor het huidige HDN. De gedachte achter die eerste samenwerking, meer efficiency, is nu nog steeds leidend voor alles wat we doen. We zorgen voor snelle, veilige en juiste digitale uitwisseling van informatie door gerichte samenwerking tussen alle partijen in de keten. Daar ligt de kracht van HDN.
Altijd vooruit
HDN bestaat inmiddels 30 jaar. Er werken zo’n 20 professionals voor de vereniging die zich allemaal inzetten om de processen in de financiële keten verder te stroomlijnen. Bijna alle hypotheekverstrekkers zijn aangesloten op het HDN Netwerk en er zijn inmiddels miljoenen aanvragen gedaan via het HDN Platform. En hier blijft het niet bij! Dit jaar gaat de API 2.0 van het HDN Platform live en staan we samen met onze leden en gebruikers aan de wieg van innovaties als Goed IDee, het beheerbericht (Actief klantbeheer), de Inkomensverklaring Ondernemer en het regelen van een hypotheek volledig op basis van brongegevens. Op onze 30ste verjaardag kijken we dus niet alleen terug op mooie hoogtepunten maar zijn we vooral ook enthousiast over de prachtige mogelijkheden die voor ons liggen. HDN altijd vooruit.
Save the date: 6 juni en 17 oktober!
We nodigen iedereen uit om ons 30-jarig jubileum samen te vieren en te kijken wat er allemaal nog meer mogelijk is in de toekomst. Sluit je daarom aan bij 1 van onze werkgroepen, zet de extra feestelijke HDN Meet-up van 6 juni alvast in je agenda of de ALV/Stakeholders meeting van 17 oktober. Inschrijven voor onze maandelijkse nieuwsmail mag natuurlijk ook of volg ons op LinkedIn. Zo blijven we in contact en gaan we samen nog meer mogelijk maken. We like to move it!