Sinds eind 2013 loopt er vanuit het BKR een pilot onder circa 45 HDN adviseurs met als doel om in een zo vroeg mogelijk stadium te kunnen beschikken over BKR informatie van de klant (via toestemming van de klant).
Dit betekent dat de adviseur de klantidentificatie doet en inlogt met het HDN certificaat op een webomgeving van het BKR. Vervolgens worden klantgegevens ingevoerd en wordt de betaling aan het BKR gedaan middels iDeal. Daarna wordt de BKR informatie naar zowel de adviseur als de klant verstuurd. In ongeveer 75% van de gevallen kan de BKR data direct geretourneerd worden. Het grote voordeel van dit project is dat het de adviseur in staat stelt vroegtijdig over BKR informatie van de klant te beschikken en zo gerichter kan inspelen op de situatie van de klant. Onlangs is besloten dat de pilot met drie maanden verlengd wordt.
Wilt u deelnemen aan de pilot en op die manier ook BKR toetsen? Laat het ons voor 20-03-2014 weten via info@hdn.nl.