Het doel van het project HDN Beheerverzoeken is het realiseren van communicatie in de beheerfase van een financieel product tussen ketenpartijen. Met het doorontwikkelen van deze nieuwe berichtstandaard zorgt HDN ervoor dat de gehele markt via HDN verhoogde proces kwaliteit kan realiseren in de beheerfase. Bovendien stelt de keten, vanuit de zorgplichtgedachte, de adviseur in staat om over de benodigde actuele klantgegevens te beschikken. Dit maakt het voor de adviseur mogelijk een goed advies te kunnen geven.
Voordelen van het project voor het intermediair:
- Voor het intermediair biedt deze ontwikkeling de mogelijkheid tot het sneller kunnen geven van beter onderbouwde adviezen, gebaseerd op de actuele klantsituatie.
- Ook hier geldt dat er een efficiencyslag behaald wordt, doordat er rechtstreeks triggers naar de Back Offices van aanbieders en/of servicepartijen kunnen worden doorgegeven, waardoor de doorlooptijd voor de gehele keten wordt verkort.
Voordelen van het project voor de aanbieder:
- Door het standaardiseren van de beheerberichten (en daarmee processen) in de gehele keten, zal een grote efficiencyslag behaald worden bij de aanbieders en servicerpartijen. Alle verschillende beheerverzoeken kunnen direct naar de juiste afdeling geleid worden en in de workflow management systemen worden opgepakt. Door de gestandaardiseerde wijze kan men eenmalig een inrichting hiertoe doen en daarmee alle HDN gebruikers bedienen.
HDN verwacht het project HDN Beheerverzoeken in Q1 van 2014 op te leveren.