Vorig jaar heeft HDN extra budget uitgetrokken om partijen 2 dagen te ondersteunen bij het optimaliseren van hun HDN aansluiting. Partijen konden zelf bepalen op welke wijze zij deze 2 dagen wilden inzetten. De partijen die gebruik hebben gemaakt van deze extra ondersteuning, waren hierover zeer te spreken. Ook voor HDN heeft deze actie meer inzicht in de processen en vraagstukken van aangesloten partijen opgeleverd. Het was een zeer succesvolle actie!
De uren zijn voor verschillende activiteiten ingezet die er concreet voor de adviseur bijvoorbeeld voor gezorgd hebben dat offertes sneller ontvangen worden vanwege een combinatie van minder uitval bij de aanbieder en minder handmatige handelingen van acceptanten. Of een afname van de in te vullen velden doordat de uren ingezet zijn voor schema adviezen. Een ander voorbeeld is advies dat gegeven is over het gebruik van documentberichten. Daardoor kunnen adviseurs voorzien in de behoefte van zelfwerkzaamheid bij de klant en worden voordelen ten aanzien van kosten en snelheid behaald (lees meer over documentberichten).
Deze actie heeft tot zeer enthousiaste reacties van de partijen geleid. Ook door partijen die uiteindelijk besloten er geen gebruik van maken. De wijze waarop HDN de actie heeft uitgevoerd, heeft eveneens tot veel positieve reacties geleid: het was dus zeker de moeite waard deze uren in te zetten!