De consumentenbehoefte aan consumptief krediet neemt toe. De woning- en hypotheekmarkt trekt al maanden aan en er lijkt sprake te zijn van een broos, maar structureel economisch herstel. Daarentegen wordt de maximale verstrekkingsnorm van hypotheken (Loan to Value) steeds verder verlaagd, terwijl consumenten op basis van hun inkomen (Loan to Income) voldoende mogelijkheden hebben. Niet alle kosten voor de aankoop en/of verbouwing kunnen in de hypotheek worden meegefinancierd. Hierdoor stijgt de consumentenbehoefte aan een hypotheek in combinatie met een consumptief krediet. Adviseurs geven bij HDN aan dat consumptief krediet ook tot het benodigde productenpalet behoort om hun klanten compleet te kunnen adviseren.
Per november a.s. maken 2 kredietverstrekkers en ongeveer 600 adviseurs gebruik van het kredietbericht. Deze aantallen zullen in de komende maanden verder toenemen. HDN heeft het kredietbericht (KX) voor u operationeel, zodat ook uw organisatie op deze consumentenbehoefte kan inspelen!
HDN Kredietbericht (KX)
Met het kredietbericht (KX) worden aanvragen gestructureerd, compleet, beveiligd en foutloos in de systemen van de kredietverstrekkers ingelezen. Daardoor wordt doorlooptijd van het proces verkort, het percentage First-time-right (FTR) verhoogd en Straight Through Processing (STP) mogelijk gemaakt. Met als uiteindelijk resultaat dat zowel de consument als de adviseur snel(ler) weten waar zij aan toe zijn.
In onderstaand filmpje wordt door Marianne Wansbeek van Credivance en Arjen de Bake van HDN in een minuut uitgelegd wat het kredietaanvraagbericht is, welke voordelen het biedt en wat dit voor u kan betekenen.
“Door het gebruik van HDN ontstaat er met één druk op de knop van aanvraag tot contract & uitbetaling een volledig geautomatiseerd proces”. – Marianne Wansbeek: hoofd verkoop Credivance.
Documentberichten (DA/DX)
Het kredietbericht kan worden gecombineerd met de documentberichten (DA/DX) van HDN. Hiermee wordt het doorgaans tijdrovende en inefficiënte proces van dossierstukken opvragen (aanbieder), verzamelen (adviseur en consument) en aanleveren (adviseur) gestroomlijnd. De documenten worden op een gestructureerde, veilige en digitale manier tussen de partijen in de keten verzonden waardoor tijd en kosten bespaard worden.
Interesse in de mogelijkheden van KX voor jouw organisatie?
Ben je benieuwd wat het gebruik van het kredietbericht (en daarbij te gebruiken documentenbericht) voor jouw organisatie kan betekenen? Of wil je de business case ontvangen? Neem dan contact op met Arjen de Bake (adebake@hdn.nl).