Op 15 september a.s. lanceren wij onze nieuwe website, inclusief ons nieuwe logo en pay-off. Voor de beelden bouwen wij de spanning op, dus die sneak preview geef ik nog niet. Maar ik kan jullie wel onze nieuwe pay-off verklappen:
HDN. Verbonden door ambitie.
Laat ‘m even op je inwerken.
Wij zijn verbonden door ambitie in…
… onze coöperatieve structuur;
… de ambitie om de consument snel, efficiënt en tegen lage kosten te willen helpen;
… de letterlijke verbinding tussen adviseurs en productaanbieders via onze standaarden en ons platform;
… het delen van kennis;
… het verlagen van de kosten voor alle HDN ketenpartijen;
… het moderniseren/innoveren van de processen van de HDN ketenpartijen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Een sprekend voorbeeld van onze verbondenheid door ambitie is het koppelen van directe brondata aan het hypotheek- (en wellicht in een later stadium ook het krediet-) proces. Door het koppelen van relevante bronnen aan het proces, zouden adviseurs en klanten uiteindelijk binnen één minuut moeten kunnen weten waar zij aan toe zijn.
Zodra de consument een keuze voor een geldverstrekker heeft gemaakt breekt voor hem of haar een spannende tijd aan. Het duurt gemiddeld zo’n 4 tot 6 weken voordat het verlossende ‘finaal akkoord’ wordt afgegeven. Deze tijd besteden consument, adviseur en geldverstrekker om de acceptatiestukken in te vullen, aan te leveren en te beoordelen. Het komt regelmatig voor dat deze stukken niet juist of onvolledig zijn, waardoor nadere informatie opgevraagd wordt. Of stukken opnieuw ingevuld en aangeleverd moeten worden.
Door relevante brondata tijdens de acceptatiefase of sterker nog: tijdens de adviesfase beschikbaar te hebben, kunnen adviseurs hun klanten veel beter adviseren. Immers, zij beschikken over uitgebreide, juiste klantdata, op basis waarvan zij hun klanten veel beter of gerichter kunnen adviseren. We voorkomen hiermee dat achteraf blijkt dat het inkomen toch lager blijkt te zijn. Of er toch een A-codering bij het BKR staat geregistreerd. Dit leidt tot allemaal teleurstellingen bij de consument. Iets dat we natuurlijk graag willen voorkomen!
Als alle HDN stakeholders, ‘verbonden door ambitie’ zijn, kunnen wij er met elkaar voor zorgen dat consumenten beter worden bediend en zij sneller weten waar zij aan toe zijn. Als dat geen mooie verbinding van ambitie is…