Vanaf vandaag accepteert Florius verhogingen op basis van brondata die is opgehaald binnen het eigen adviespakket van de adviseur. Als de adviseur werkt met iWize en Accelerate dan kan hij de consument uitnodigen zijn data uit overheidsbronnen te delen. Dat kan de klant gebruiken tijdens het hele proces; van advies tot bemiddeling en nu ook acceptatie van verhogingen. De processen zijn ingericht volgens de HDN Consumentendata standaard of ook wel de CA/CX standaard genoemd. Met deze nieuwe toepassing is de standaard verder verbreed en nodigt HDN meer aanbieders van harte uit om er gebruik van te maken.
Consumentendata standaard CA/CX multi-inzetbaar
Een brede groep marktpartijen hebben bijgedragen aan het ontstaan van de Consumentendata standaard; Ockto, Aegon, Allianz, Argenta, bijBouwe, Rabobank, Findesk en FasterForward Elements. Door het werken met een consumentendataleverancier hoeft de adviseur niet meer zelf handmatig gegevens van gebruikte bronnen in zijn adviespakket in te voeren en is het niet nodig aanvullende documenten van deze bronnen mee te sturen met de aanvraag.
“Met de nieuwe toepassing die we nu samen met Accelerate, iWize en Florius hebben ontwikkeld zijn de mogelijkheden van de standaard verder uitgebreid. Graag zien we dat meer aanbieders aanhaken en gebruik gaan maken van de Consumentendata standaard. Dan maken we met elkaar de processen rond hypotheken een stuk makkelijker, sneller en baseren aanbieders en adviseurs zich op betrouwbare gegevens uit de bron,” aldus Merlyn.
Meer weten over de consumentendata standaard en de nieuwe toepassing? Check onze infopagina consumentendata standaard op deze site of lees het volledige persbericht over de nieuwe toepassing.