Onlangs heeft ook de laatste aanbieder het HDN documentenproces in gebruik genomen. Daardoor kunnen documenten en stukken vanaf nu, via de adviespakketten, naar alle productaanbieders in de markt verstuurd worden.
HDN is erop gericht om informatie uitwisseling rondom het aanvragen en wijzigen van financiële producten op een gemakkelijke en efficiënte manier te laten verlopen. Het versturen van documenten en stukken is hier onderdeel van. Het proces van dossierstukken verzamelen, het aanleveren van de door aanbieders opgevraagde dossierstukken, wordt veelal gezien als tijdrovend en inefficiënt. Het HDN documentenproces biedt hierin meer efficiëntie.
Via het HDN documentenproces worden documenten op een gestructureerde, veilige en digitale manier tussen de ketenpartijen uitgewisseld. Daardoor hoeven er minder handmatige acties uitgevoerd te worden om documenten aan te leveren en komen de dossierstukken rechtstreeks in het digitale dossier van de klant bij de aanbieder terecht. Ook ontstaat meer inzicht in de status van ieder dossierstuk, waardoor adviseurs altijd op de hoogte zijn van actuele statusinformatie over de dossierstukken via hun adviespakket of workflow management systeem.
Wil jij gebruik maken van het documentenproces via HDN? Informeer dan bij het door jou gebruikte adviespakket waar je dit in het pakket kunt vinden.