Bij NIBC Bank, Lot Hypotheken, a.s.r. en Triodos Bank is het vanaf deze week mogelijk om actuele hypotheekdata van bestaande klanten via HDN op te vragen. De gegevens komen geautomatiseerd binnen enkele minuten in het CRM/adviespakket van de adviseurs. Zij kunnen hiermee altijd vertrouwen op de meest actuele en nauwkeurige klantgegevens en daarmee het best passende advies geven.
Uit onderzoek van Stichting Actief Klantbeheer blijkt dat 55% van de adviseurs problemen heeft met het up-to-date houden van klantdata. Die gegevens zijn nodig om klanten van financieel advies te voorzien. Inloggen op adviesportalen en data overnemen in het adviespakket is vaak omslachtig en kost veel tijd. Daarom ontwikkelde HDN het Informatiebericht. Hiermee ontvangen adviseurs met één druk op de knop de benodigde recente gegevens binnen enkele minuten in het advies- of CRM pakket. Dit betekent tijdswinst voor de adviseur, geen informatie meer overtypen uit intermediair portalen en geen kans op fouten waardoor de aandacht naar de klant kan gaan.
De adviseur ontvangt onder andere:
- De oorspronkelijke hypotheeksom
- Risicoklasse
- Energieklasse
- Het nog openstaande bedrag
- De resterende looptijd
- Rente en rentevastperiode van alle leningdelen
Afgelopen week ging relatiemanager Rob van Slooten bij de nieuw aangesloten partijen langs om hen te feliciteren. Van links naar rechts a.s.r. , Triodos Bank en Lot Hypotheken en NIBC Bank
Zeven geldverstrekkers
Het is al langer mogelijk om bij Aegon, Florius en ABN AMRO op deze manier actuele hypotheekgegevens op te vragen. Daar zijn nu NIBC Bank, Lot Hypotheken, a.s.r. en Triodos Bank bij gekomen.
Reinier van der Heijden, directeur HDN
“Wij zijn blij dat ook NIBC Bank, Lot Hypotheken, a.s.r. en Triodos Bank actuele hypotheekgegevens via HDN beschikbaar stellen. Hierdoor hebben adviseurs voor meer klanten toegang tot realtime hypotheekgegevens en is het adviesproces eenvoudiger. Met minder kans op fouten en een gestroomlijnde werkwijze kunnen adviseurs zich richten op het geven van passend advies en het verbeteren van de klantervaring. We gaan ervan uit dat binnenkort meer geldverstrekkers deze stap nemen.”
Softwareleveranciers maken weg vrij voor adviseurs
Gebruikers van Figlo, Accelerate en eBlinqx (Elements en Fastlane) kunnen actuele hypotheekgegevens opvragen bij de deelnemende geldverstrekkers. Daarmee is de service voor een groot deel van de hypotheekadviseurs in Nederland beschikbaar. Op de website van HDN zijn instructievideo’s beschikbaar.
Meer informatie
Op deze site vind je meer informatie over Actief Klantbeheer en instructievideo’s.
Voor adviseurs die aan de slag willen met Actief Klantbeheer maar hier eerst meer over willen weten is er een Actief Klantbeheer Wegwijzer beschikbaar. Hierin staan tips hoe je bestaande klanten kan helpen en vertellen adviseurs hoe zij hier in de praktijk mee aan de slag zijn. Op donderdag 7 november om 12.00 uur geeft Maarten Kranenburg, Product Owner Actief Klantbeheer bij HDN, een toelichting op de Wegwijzer in een online webinar. Hij vertelt dan ook meer over het opvragen van actuele klantdata via HDN. Aanmelden voor het webinar over de Actief Beheer Wegwijzer via deze site.